افزایش 15 درصدی جابه‌جایی مسافر در البرز

خبرگزاری ایسنا

به گزارش ایسنا، میثم قدمی با اشاره به اینکه طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا ۱۵ فرورین ۱۴۰۱ ادامه دارد، اظهار کرد: از آغاز این طرح، متناسب با سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، اقدامات مناسبی صورت گرفته تا مسافران در نهایت ایمنی و سلامت راهی شهر و مقاصد خود شوند.

وی افزود: طی دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا شاهد کاهش محسوس تعداد سفرها به ویژه سفرهای نوروزی بودیم و جابه‌جایی مسافران از طریق اتوبوس، سواری و مینی‌بوس به میزان قابل توجهی کاهش داشت.

قدمی توضیح داد: خوشبختانه امسال با کنترل ویروس کرونا و تکمیل واکسیناسیون عمومی، بسیاری از محدودیت‌ها برداشته و مردم با خیال راحتری برای رفتن به سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کردند.

وی با اشاره به تحقق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش قابل توجه تعداد سفرهای نوروزی، بیان کرد: از ۲۵ اسفند تا سوم فروردین در مجموع ۴۲ هزار و ۶۳۳ مسافر در محورهای مواصلاتی البرز جابه جاشده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۷ هزار و ۶۲ نفر بوده، افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در نوروز امسال تلاش شده برای سهولت بیشتر در جابه‌جایی مسافران از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل استفاده شود، گفت: در این ایام حدود ۳٠٠ دستگاه اتوبوس، ۵٠٠ دستگاه‌مینی بوس و۴٠٠ دستگاه سواری کرایه درقالب ۲۸ شرکت حمل ونقلی به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از مردم دزهای واکسن خود را بطور کامل دریافت کرده‌اند، محدودیت استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی نیز تقلیل یافته است و در نوروز امسال اتوبوس‌ها با ظرفیت بالاتری پذیرای مسافران هستند که همین باعث شده امکان جابه‌جایی مسافران بیشتری در هر سرویس ترددی ایجاد شود.

قدمی ابراز کرد: برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران، در مسیرهای پرتردد و با توجه به تقاضای سفر بعضا روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ سرویس فوق‌العاده اضافه شده است تا مسافران بدون دغدغه کمبود صندلی بلیت خود را تهیه کنند و خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته تا به امروز صد درصد تقاضای سفر از استان البرز با حداکثر رضایتمندی پوشش داده شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها برای رصد کیفیت و کمیت خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: علاوه بر کنترل‌های سیستمی، روزانه بیش از ۸ تا ۱۲ گشت تخصصی حمل و نقل، به صورت میدانی وضعیت ناوگان را بررسی و در صورت مشاهده تخلف اقدام قانونی مقتضی در برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری مطلوب شرکت‌ها و تشکل‌های صنفی استان، تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران تا پایان تعطیلات نوروزی اندیشیده شده است و در خصوص جابه‎جایی مسافران هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد.

https://dailybulletin.ir/24/03/2022/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-15-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d8%a8%d9%87%d8%ac%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%b1/